Δεκελείας & Ξενοφώντος 19, Αχαρνές Αττικής

 Επικοινωνία
210 24 60 232 - 694 28 55 459

Τραυλισμός

Ο τραυλισμός αποτελεί μια δυσκολία στη ροή της ομιλίας, ενώ παρ’ όλες τις έρευνες οι οποίες έχουν λάβει χώρα, η αιτιολογία του παραμένει ένα μυστήριο. Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε, είναι πως ο τραυλισμός είναι πολυπαραγοντικός (πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν στην εκδήλωσή του).


Πιο αναλυτικά, γνωρίζουμε ότι:

• Ο τραυλισμός αναπτύσσεται χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο

• Ο τραυλισμός είναι πιο συνηθισμένος στα αγόρια, παρά στα κορίτσια

• Ο τραυλισμός είναι πιο συνηθισμένος σε παιδιά με υψηλή ευαισθησία

• Κάποιοι άνθρωποι έχουν γενετική προδιάθεση στον τραυλισμό

• Ο τραυλισμός συνήθως εκδηλώνεται πριν την ηλικία των 6 ετών

• Τα περισσότερα παιδιά περνούν μια περίοδο με δυσρυθμίες στην ομιλία μεταξύ 2 και 5 ετών. Μερικά ωστόσο το ξεπερνούν, ενώ άλλα όχι

• Ο τραυλισμός ποικίλει. Ένα άτομα μπορεί να έχει πλήρη ευχέρεια σε κάποιες περιστάσεις, ενώ σε άλλες να εμφανίζει ιδιαίτερη δυσκολία

• Ο τραυλισμός προκαλεί προσωπική θλίψη, φόβο και απογοήτευση


Το άτομο που τραυλίζει, παρουσιάζει κάποια είδη δυσρυθμιών κατά την ομιλία του. Οι δυσρυθμίες αυτές είναι γνωστές και ως πρωτεύουσες συμπεριφορές τραυλισμού. Τα κύρια είδη δυσρυθμιών παρατίθενται παρακάτω:

Επαναλήψεις

i. Επανάληψη μέρους λέξης ,ήχου, συλλαβής: « τ-τ-τ-τι ώρα είναι;», «μαμά έ-έ-έφυγε ο μπαμπάς;»

ii. Επανάληψη μονοσύλλαβων λέξεων: «τι-τι-τι κάνεις;»

iii. Επανάληψη πολυσύλλαβων λέξεων: « τι κάνεις, κάνεις;»

iv. Επανάληψη φράσεων: «κι εγώ κι εγώ κι εγώ θέλω παγωτό»

Επιμηκύνσεις ήχων/συλλαβών: «?ααααασε με να το κάνω», «Φφφφφφαγητό»

Παύσεις

i. Μπλοκαρίσματα: « Φ………………{σιωπή}αγητό» Το άτομα καταβάλει μια αγωνιώδη προσπάθεια να παράξει μια λέξηενώ δεν υπάρχει ήχος.

ii. Σιωπηλές παύσεις: «Πήγαινα στο {παύση} μαγαζί». «Ήταν υπέ{παύση}ροχο» Μια άφωνη παύση κατά τη διάρκεια της ομιλίας που κρίνεται μη φυσιολογική. Παρατηρείται πριν ή εντός της λέξης.

Εμβολοφρασίες

i. Ήχων/συλλαβών: «εε…εε…είχα ένα πρόβλημα σήμερα το πρωί»

ii. Ολόκληρων λέξεων: «Σήμερα το πρωί λοιπόν είχα αυτό το πρόβλημα»

iii. Ολόκληρων φράσεων: « Σήμερα το πρωί είχα ένα, ξέρεις τώρα πρόβλημα»

Ανολοκλήρωτες φράσεις Γραμματικά ατελείς παραγωγές: « Δεν ξέρω πώς να….Πάμε παιδιά»

Αναθεωρήσεις Αντικαταστάσεις λέξεων, ιδεών: « Σκέφτηκα να γράψω ένα γράμμα, μια κάρτα»


Ατομα τα οποία τραυλίζουν, συχνά αναπτύσσουν συμπληρωματικές συμπεριφορές (γνωστές ως δευτερεύουσες συμπεριφορές), σε απάντηση ή πρόβλεψη των επεισοδίων τραυλισμού.

• Έντονο κλείσιμο ματιών

• Κούνημα/τίναγμα χεριών ή κεφαλής-γενικά μελών του σώματος

• Ένταση της φωνής

• Αύξηση ταχύτητας της ομιλίας

• Ένταση στη περιοχή του λαιμού


Ο ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΤΡΑΥΛΙΖΟΥΝ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΕΦΟΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΡΟΗ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥΣ

 

Έλενα Ανυφαντή 

Λογοθεραπεύτρια

Έργο αγάπης, Δεκελείας & Ξενοφώντος 19, Αχαρναί (Μενίδι)

Κέντρο Λογοθεραπείας | Εργοθεραπείας | Ειδικής αγωγής

Στόχος του Κέντρου μας

Είναι τα παιδιά και οι έφηβοι να επιτύχουν την μέγιστη αυτονομία στους τομείς λειτουργικής ενασχόλησης (δραστηριότητες καθημερινής ζωής, σχολείο, παιχνίδι) μέσα από την έγκυρη διάγνωση & τις πλέον σύγχρονες μεθόδους παρέμβασης που εφαρμόζουμε. Παράλληλα συμβάλλουμε στην στήριξη της οικογένειας παρέχοντας συμβουλευτική γονέων & workshops.

ergoagapis.gr

Έργο αγάπης... Έργο έμπνευσης & δημιουργίας!
Έργο φροντίδας, κατανόησης, αλληλεγγύης. Έργο ζωής!